Εκδρομές και Άλλες Δραστηριότητες

Τριήμερη Εκπαιδευτική Εκδρομή στην Τροία, στο Αϊβαλί και στην Πέργαμο, 31.3.12. – 1.4.12

Πρακτική Μαθήματος «Διδακτική της Ιστορίας», Καβάλα, 9 Μαΐου 2012

Τετραήμερη Εκπαιδευτική Εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη, 29.11.12. – 2.12.12.

Στις 30,31 Μαρτίου και 1η Απριλίου 2012 το Τμήμα μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στην Τουρκία. Στην εκδρομή πήραν μέρος 90 συνολικά φοιτητές, τους οποίους συνόδευσαν οι κκ. Κωνσταντίνος Κ. Χατζόπουλος, Αντώνιος Μπαρτσιώκας, Χάσαν Μπαντάουι, Andrew Farrington και Δήμος Δημουλάς. H μεταφορά των εκδρομέων έγινε με δύο λεωφορεία, από τα οποία το μεν ένα μας το διέθεσε το Πανεπιστήμιο (με οδηγό τον κ. Δήμο Μπαμπέλη, ο οποίος ανταποκρίνεται πάντοτε με προθυμία στις αιτήσεις μας) και το άλλο το πρακτορείο Terzidis Travels, το οποίο ανέλαβε την πραγματοποίηση της εκδρομής έναντι του ποσού των 80 μόλις ευρώ κατ’ άτομο.

Μια στιγμή στην Τροία (φωτογραφία του κ. I. Αραμπατζή)

Το δύσκολο έργο της ξενάγησης στους αρχαιολογικούς χώρους που επρόκειτο να επισκεφτούμε ανέλαβε ο κ. Farrington. Για το σκοπό αυτό μάλιστα προετοίμασε ειδικό φυλλάδιο με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, οδηγίες, σχεδιαγράμματα και χάρτες, το οποίο διανεμήθηκε σε όλους. Παράλληλα, διανεμήθηκε στους εκδρομείς δεύτερο φυλλάδιο με λογοτεχνικά και ταξιδιωτικά κείμενα για το Αϊβαλί, το οποίο είχε την καλοσύνη να ετοιμάσει ο κ. Βασίλης Ριτζαλέος.

Στην καρδιά της Τροίας (φωτογραφία του κ. I. Αραμπατζή)

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, την πρώτη μέρα αναχωρήσαμε νωρίς το πρωί από την Κομοτηνή, φτάσαμε μέσω Καλλίπολης αργά το μεσημέρι στην Τροία, ξεναγηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο και, στη συνέχεια, φτάσαμε στο Αϊβαλί, όπου και διανυκτερεύσαμε. Τη δεύτερη μέρα επισκεφτήκαμε την Πέργαμο. Εκεί ξεναγηθήκαμε στην ακρόπολη, στο Ασκληπιείο και στο Σεραπείο και, στη συνέχεια,

Στο τέμενος του Τραϊανείου της Περγάμου

περιηγηθήκαμε στην παλιά πόλη. Το βράδυ επιστρέψαμε στο Αϊβαλί, όπου και διανυκτερεύσαμε. Την τρίτη μέρα επισκεφτήκαμε τα πανέμορφα Μοσχονήσια και περιηγηθήκαμε στην παλιά πόλη του Αϊβαλιού. Νωρίς το απόγευμα αναχωρήσαμε και μέσω του Τσανάκαλε επιστρέψαμε στην Κομοτηνή. Κατά την είσοδο μας στην Ελλάδα μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη: Μολονότι είχαμε ήδη μπει στην άνοιξη, πυκνό αλλά μαλακό χιόνι μας υποδέχτηκε στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Μπροστά από το ξενοδοχείο στο Αϊβαλί (φωτογραφία του κ. I. Αραμπατζή)

Παρά τις δυσκολίες που απρόσμενα και αναίτια μας δημιούργησαν οι υπεύθυνοι στην ακρόπολη της Περγάμου, η εκδρομή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι οι οργανωμένες και καλά προετοιμασμένες επισκέψεις σε αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους συμβάλλουν σε σημαντικό βαθμό στην καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος.

Στο Ασκληπιείο της Περγάμου

Πρακτική Μαθήματος «Διδακτική της Ιστορίας», Καβάλα, 9 Μαΐου 2012

Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους ογδόντα περίπου φοιτητές και φοιτήτριες του μαθήματος Διδακτική της Ιστορίας, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα δειγματικών διδασκαλιών που πραγματοποιήθηκε στο Πειραματικό Γυμνάσιο Καβάλας στις 25 Απριλίου και στις 9 Μαΐου 2012. Τα μαθήματα που παρακολούθησαν ήταν, κατά κοινή ομολογία, υψηλού επιπέδου από άποψη οργάνωσης, σχεδιασμού και εφαρμογής, ενώ τους δόθηκε η ευκαιρία να αποκομίσουν πολύτιμες εμπειρίες για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι νέες τεχνολογίες να αξιοποιηθούν στη διδασκαλία. Στις προθέσεις μας είναι αυτές οι προσπάθειες να συστηματοποιηθούν στα αμέσως επόμενα έτη, ώστε να αποκτήσουν οι φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματός μας μια συγκροτημένη σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο παιδαγωγική κατάρτιση. Θέλω, τέλος, να ευχαριστήσω θερμά τον κύριο Andrew Farrington που πρόθυμα συνόδευσε τους φοιτητές στη δεύτερη επίσκεψη στην Καβάλα και συνέβαλλε με τις παρατηρήσεις του στις συζητήσεις που ακολούθησαν τις διδασκαλίες.

Ο διδάσκων
Άγγελος Παληκίδης
εκλ. λέκτορας Διδακτικής της Ιστορίας

Πάνω

Τετραήμερη Εκπαιδευτική Εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη, 29.11.12. – 2.12.12.

Το Τμήμα μας από τις 29 Νοεμβρίου ως και τις 2 Δεκεμβρίου 2012 πραγματοποίησε τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη. Στην εκδρομή αυτήν πήραν μέρος 90 περίπου φοιτητές και φοιτήτριες, τους οποίους συνόδευσαν οι κκ. Κ. Κ. Χατζόπουλος, Δ. Λαφαζάνη, Αντ. Μπαρτσιώκας, Γ. Τσιγάρας, Χ. Μπαντάουι και Andrew Farrington. Για την πραγματοποίηση της εκδρομής η Πρυτανεία διέθεσε το πανεπιστημιακό λεωφορείο με οδηγό τον κ. Δήμο Μπαμπέλη. Το δεύτερο λεωφορείο ναυλώθηκε από το πρακτορείο Terzidis Travels της Κομοτηνής, το οποίο ανέλαβε & το ξενοδοχείο στο οποίο φιλοξενηθήκαμε στην Κωνσταντινούπολη. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στην Πόλη επισκεφτήκαμε, σύμφωνα με το πρόγραμμα, τα εξής μνημεία και μουσεία:

Την Αγία Σοφία,
Τα βυζαντινά τείχη,
Το Αρχαιολογικό Μουσείο,
Το Πολεμικό Μουσείο,
Το Μουσείο με τα ψηφιδωτά του Ιερού Παλατίου.
Στις 30 Νοεμβρίου 2012, γιορτή του Αγίου Ανδρέα, επισκεφτήκαμε τον Πατριαρχικό ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι και παρακολουθήσαμε μέρος της «θρονικής εορτής», στην οποία χωροστάτησε ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος.